Recente publicaties
April 2013
Eindrapportage innovaties Uitgeverij van de Toekomst
Alle projecten die de afgelopen twee jaar binnen het innovatieprogramma “Uitgeverij van de Toekomst 1″ werden gerealiseerd, zijn door Agentschap NL goedgekeurd. De meeste innovaties zijn inmiddels ook opgeleverd en hebben een succesvolle marktintroductie gekend. Onlangs is een verslag verschenen waarin de innovaties worden uitgelicht.
Projectpresentatie UvdT1 
Maart 2013 Mediafacts
Waardecreatie met nieuwe mediabusinessmodellen
De gepercipieerde waarde van content neemt snel af. Het traditionele businessmodel kraakt en uitgevers zoeken naarstig naar nieuwe businessmodellen voor hun content en de rol die zij als ‘uitgever’ willen en kunnen claimen. André Knol, senior consultant bij GEA, beschrijft enkele resultaten van recent onderzoek naar nieuwe businessmodellen voor uitgeverijen.
Waardecreatie met mediabusinessmodellen 
april 2012
Ook collectief innoveren moet je leren Innovatieproject “Uitgeverij van de Toekomst” komt op stoom
Innoveren is op zich al een hell of a job. Om van de bekende en gebaande wegen af te wijken is lef nodig en doorzettingsvermogen. Voor het gewoontedier dat de mens - of bestaande organisatie nu eenmaal is, is het anders inrichten van een productieproces, het vernieuwen van een product of het veranderen van een dienst ongeveer hetzelfde als tegen de stroom in zwemmen. Alleen al om te kunnen blijven drijven moet energie en tijd gestoken worden in het continueren van het bestaande product of proces. En waar haal je in zo’n situatie dan nog de ruimte en kracht vandaan om tegen die druk in stroomopwaarts te gaan?
Wim Verbei schrijft over het innovatieproces dat de deelnemers van Uitgeverij van de Toekomst samen doorlopen.
Artikel Wim Verbei - Ook collectief innoveren moet je leren april 2012  lees meer >>>
|